Şirketler için İnovasyon Çalıştayı : “ihtiyacın ötesini görebilmek”

0
2201

Şirketlerin rekabetle mücadelesinde sarıldığı en önemli silah: “İnovasyon”

Yalın Enstitü olarak şirketlerin daha inovatif olabilmesi için işini geliştirmek isteyen tüm çalışanlar, kârsızlıktan şikayet eden tüm birimlerin katılabileceği iki günlük bir çalıştay planladık.

Amaç

Bir taraftan müşterinin beklentileri değişiyor, teknoloji konusunda her gün yeni uygulamalar ve kullanımlar devreye giriyor. Bir taraftan rekabet “son gaz” üzerimize geliyor. Müşterinin farkında bile olmadığı ihtiyaçları var; bulmak bize düşüyor!

inovasyon1Firmalar bazen “şirketi kurduğumuz ilk yıllarda çok inovatif idik, sonra bize ne oldu anlayamadık” diyor.

Şirketler inovatif olmaya çalışıyor ama nasıl olacaklarını bilemiyorlar! (“İnovatif olunacak, Ol!”)

Hem “başımıza icat çıkarma!” diye büyümüş nesiller şirketlerde, hem de yıllardır aynı işi yapan hatta var olan sistemi kurmuş biri nasıl “farklı” bakabilecek?

Pek çok makale, inovasyonu “yeni ürün” kapsamında ele alıyor oysa en az yedi başlıkta inovasyon yapabiliriz: “Ne yani, muhasebeci inovasyon yapamaz mı?”

İnovasyon arayan çalışmaları kurum içinde sürekli ve kalıcı hale getirip nasıl yaygınlaştırabiliriz?

Hem inovatif hem girişimci olmak gerekiyor: Fikirleri şirket içinden ve dışından toplamak ve bunu piyasada satılacak hale getirmek

Gelecek planımız ne olmalı? Nasıl daha kârlı olabiliriz?

İçerik :

  • Mevcut Müşterini Elde Tut ve Yeni Müşteri Kazan
  • Belirsizlikte Yönetmek (Talep ve Teknoloji Belirsizliği) ve Liderin Yeni Görevi
  • İnovasyon Yapan ile Girişimci Aynı Kişi mi?
  • Şirkette Kimler Yenilikçi, Kimler Geliştirici ve Kimler Uygulayıcı?
  • Konfor Alanının Dışına Çıkmak ve Akış Hali
  • İnovasyon Yalnızca Ürün Üzerinde mi Yapılır? Başka Alanlar?
  • Müşteri Segmentasyonu ve Satış Hunisi
  • Bizim Ürün/Hizmetimizle Müşteri Hangi “İş”ini Görüyor! (Job to be done). “Müşterilerime Sorsaydım, Benden Daha Hızlı Atlar İsterlerdi” Henry Ford
  • Ofisten Çık, Ürün/Hizmetin Kullanıldığı, İşin Yapıldığı Yerde Ol! (Japonca : GEMBA)
  • Durumu Anla, Problemi Tanımla
  • Önce Genişlet, Sonra Daralt
  • Yap – Ölç – Öğren, MVP (İş Görür Minimum Ürün/Hizmet) ve Pivot Yapmak
  • İnovatif Düşünmeyi Tetikleyecek Teknikler (Sınırların Ötesinde Düşünmek)
  • TANI Modeli (Satacak Ürün/Hizmet Özelliklerini Belirlemek)
  • KANO Modeli (Japon Dr. Noriaki Kano adıyla anılır)
  • İş Modeli ve Değer Sunum Tuvali (Value Proposition Design)
  • 8 Adım ile İnovasyon

Grup Çalışması : Cüzdan dizaynı

Katılanlar Ne Kazanacak?inovasyon2

Şirkette inovasyon alanlarını anlamak

Çalışanlara sınırların ötesinde düşünmek ve yeni fikir üretmenin yollarını tekniklerle göstermek

Liderin inovasyon kavramı kapsamında yeni görevini belirlemek

TANI ve KANO Modelini anlamak

Müşteriye değer sunumunu hazırlamak

Yeni iş modeli geliştirmek

Aşağıdaki soruların cevabını bulmak:

  • Müşterinin ihtiyaçlarından dolayı ürün/hizmete koyduğumuz özelliklerden kaç tanesi gerçekten gerekli?
  • Müşterinin talep edip sonra satın almadığı özellikler hangileri?
  • “Olmazsa olmaz” özellikler, “Daha çok daha iyi” özellikler hangileri?
  • Müşteri bu ürün/hizmet ile gerçekte hangi ihtiyacını gideriyor, hangi işini görüyor?
  • Müşterinin gerçek ihtiyacı ne?
  • Yeni ürün/hizmet geliştirirken hangi aşamada müşteriye danışmalıyız?

Bu çalıştay sonunda “inovasyon” kavramı katılımcılar için  daha “elle tutulur”, “ulaşılabilir” ve “günlük hayatın parçası” haline gelecektir. İnovasyon kültürünün şirket içinde yerleşmesinde yeni bir adım olarak düşünülebilir.

İletişim için : Yasin Demirkaya

PAYLAŞ
Önceki İçerikTANI Modeli : Müşterinin İhtiyacını Tam Olarak Anlamak
Sonraki İçerikYalın Zirve 2015’te Yalın Sağlık Oturumu Yapıldı
Hakan AKGÜL
2011 yılından beri Yalın Enstitü’de çalışmalarına devam etmektedir; Yönetim Kurulu üyesidir. “Şirket Değer Önerisinin Belirlenmesi”, “İş Modeli, Girişimcilik ve Yenilikçilik”, “Strateji ve Şirket İçinde Yayılımı”, “Problem Çözme”, “Yalın Ofis”, “Pazarlama Fonksiyonunu Geliştirmek”, “Satış – Satış Sonrası Ekiplerinin Etkinliğini ve Verimliliğini Arttırmak”, “Bayi-Distribütör-Mağaza-Şube Yönetimi”, “Hedef Ülke Stratejilerinin Belirlenmesi”, “Liderlik”, “Kültür Değişimi”, “Hakiki Müşteri Tatmini ve Kâr Odaklı Olmak”, “Müşteri Hizmetleri ve Çağrı Merkezlerinde Verimliliği Arttırmak” başlıklarında iyileştirme çalışmalarına devam etmektedir.

CEVAP VER