ÇALIŞAN MEMNUNİYETİ ARAŞTIRMALARI

0
2212

Resim6Çalışan Memnuniyeti Araştırmaları, ortaya koyduğu veri ve bulgularla; başta İnsan Kaynakları Yönetimi sistem ve süreçleri olmak üzere; bir kurumun fiziksel altyapısından organizasyon yapısına, uzun dönemli hedef ve stratejilerinden günlük iş yapış biçimlerine kadar pek çok konudaki iyileştirme fırsat / gereksinimlerini ortaya çıkaran kapsamlı araştırmalardır.

 

Söz konusu araştırmalar kapsamında öncelikli olarak, bir kurumda görev yapan çalışanların;

  • yaptıkları işin niteliği ve anlamı,
  • çalışma ortamı ve koşulları,
  • kendisine sağlanan ücret ve yan haklar,
  • gösterdiği başarıların fark edilmesi ve ödüllendirilmesi,
  • performansının doğru ve adil bir biçimde değerlendirilmesi ve karşılıklandırılması,
  • kendisine sağlanan gelişim ve kariyer olanakları,
  • kurum içindeki birimler arası iletişim ve işbirliği,
  • bağlı olduğu ilk yönetici,
  • kurumun üst yönetiminin ortaya koyduğu yaklaşım ve uygulamalar ve
  • kurumun genel yapısı, işleyişi ve imajı

hakkındaki “memnuniyet düzeyi” sorgulanmaktadır.

Çalışan Memnuniyeti Araştırmalarında ayrıca çalışanların içinde bulunulan koşullarda işlerini ne ölçüde isteklilikle yaptıkları (çalışan istekliliği) ve ne ölçüde kurumda çalışmayı sürdürme eğilimi içinde oldukları (çalışan bağlılığı) da sorgulanmakta, ölçülmekte ve raporlanmaktadır.

Yalın Enstitü, Çalışan Memnuniyeti Araştırmaları kapsamında; veri toplama, analiz ve  raporlama faaliyetlerine ek olarak; kurum çalışanlarından oluşturulan çalışma gruplarıyla çalıştaylar yaparak araştırma sonucunda saptanan kritik memnuniyetsizlik alanlarına ilişkin nedenlerin daha ayrıntılı biçimde irdelenmesi ve bizzat ilgili çalışanların iyileştirme önerilerinin oluşturulması konusunda da kurumlara destek olmaktadır.

CEVAP VER