İnovasyon Süreci, İnovatif Olmak ve Fikir Üretme Teknikleri

İnovasyon Süreci, İnovatif Olmak ve Fikir Üretme Teknikleri

YE
Yalın Enstitü

Açıklama

Yönetim, Metot, Araçlar

Artık belirsizlik çağındayız. Talep değişkenlik gösteriyor ve teknoloji değişiyor.

Şirketler sisli bir yolda otomobil içinde seyahat eder gibi pazarda çabalıyorlar. Başarı bu ortamın getirdiği zorluklarla mücadele ve şartlara uyum yeteneğine bağlı. Eski tarzı devam ettirmeye çalışmak şirkete zarar verebiliyor.

Şirketler bu dönemde yeni yöntem arayışındalar. İnovasyon, girişimcilik, müşterinin sesi çalışmaları geleceği planlamak isteyen şirketlerin gündeminde… Diğerleri ise plan yapanların planına uymak zorunda kalıyor.

Müşteriyi anlamak ve ihtiyacının ötesini görebilmek, rekabette öne geçebilmek ve farklı olmak için sırasıyla;

  1. doğru segmentasyon yapmak,
  2. her segmentteki müşteri grubunun ürün ve hizmetimizle yaptığı işi yerinde bizzat görmek, sormak ve anlamak,
  3. segmentlere uygun ürün ve hizmet özelliklerini ekleme ve çıkarmalarla belirleyip stratejiyi oluşturmak,
  4. düşük maliyetli deneyler yapmak gerekiyor.

Deneyler sırasında kâr için aceleci ve fakat büyüme için sabırlı olmak, kâr eden ürün ya da hizmet ile piyasaya çıktıktan sonra büyüme için aceleci olmak gerekir. Piyasaya yerleştikten sonra müşteriye vaadimizi “her seferinde” ve “daha kısa sürede” gerçekleştirmeye çalışmalıyız (PUKÖ Çevrimi).

İçerik :

  • İnovasyon Nedir?
  • Belirsizlikte Yönetmek (Talep ve Teknoloji Belirsizliği) ve Liderin Yeni Görevi
  • Kurumsal İnovasyon, Kurum İçi Girişimcilik, Kurumsal Girişimcilik
  • İnovasyon Yalnızca Ürün Üzerinde mi Yapılır? Başka Alanlar Neler?
  • Yalın Düşünce
  • Bizim Ürün/Hizmetimizle Müşteri Hangi “İş”ini Görüyor! (Job to be done). “Müşterilerime Sorsaydım, Benden Daha Hızlı Atlar İsterlerdi” Henry Ford
  • Müşteri Segmentasyonu ve Satış Hunisi
  • Ofisten Çık, Ürün/Hizmetin Kullanıldığı, İşin Yapıldığı Yerde Ol! (Japonca : GEMBA)
  • İnsan: Konfor Alanı, Akış Hali ve Beyin
  • Müşteri İhtiyacı Nedir?
  • İnovasyon Yapan ile Girişimci Aynı Kişi mi?
  • Şirkette Kimler Yenilikçi, Kimler Geliştirici ve Kimler Uygulayıcı?
  • Fikir Üretme Teknikleri ve Uygulamalar
    • Tersine Düşünme Tekniği
    • Çağrışım Tekniği
    • 6 Şapka Tekniği
    • Kuralları Yıkma
    • Kırpma
    • Trend Haritalama,
    • Scamper
    • Tasarım Düşüncesi (Design Thinking)
    • Analoji ve Biyobenzetim
    • Fikir Yazımı (Brainwriting)
Kurumsal Eğitim/Danışmanlık Talebi İçin Doldurunuz.

Write a review

Write a review
Free
Süre 2 gün
Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
  • Attributes
  • Custom attributes
  • Custom fields
Compare
Wishlist 0
Open wishlist page Continue shopping