Sedat Savaş

    0
    91

    Sedat Savaş

     

     

     

    1969 Manisa doğumludur ve İzmit Teknik Lisesi Makine bölümünden mezun olmuştur.

    İş hayatına Ark Pres Emniyet Kemeri A.Ş. firmasında Mekanik teknisyeni (1989-1990)olarak başlayan Savaş daha sonra Chrysler Kamyon İmalat ve Ticaret A.Ş. firmasında Montaj Elemanı olarak (1993-1994) görev yapmıştır. 1994 yılında Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye A.Ş. firmasında GPS Genel Malzeme Ambarı Sorumlusu olarak çalışmaya başlayan Savaş 2020 yılında emekli olana kadar farklı görev ve sorumluluklar almıştır. Pek çok mesleki eğitim ve seminere dâhil olan Savaş iyi derece de İngilizce bilmektedir.

    Toyota Otomotivde görev ve sorumlukları;

    – GPS Genel Malzeme Ambarı Sorumlusu (1994-1996)
    – Team Leader (1996-1999)
    – GPS, Devaning , Conveyance gruplarında hat liderliği
    – Staff Office (1999-2002)
    – Dış ithalat ve denizaşırı üretim parçalarının lojistik planlaması ve takibi
    – Uzman (2002, 2020)

    • Denizaşırı operasyon ve lojistik takibi, local parça siparişleme takibi, kimyasal malzeme yönetimi, firma iyileştirme ve yedek parça siparişleme yönetimi

    Hakkında;

    • Genel ve tehlikeli malzeme ambarı kurulumu, adreslemesi, stok, kanban yönetimi, layout planlama faaliyetleri.
    • Montaj bölümünde devan ve conveyance bölümünde parçaların stok alanlarına adreslenmesi ve tam zamanında üretim hattına sevk edilmesi.
    • Üretim hattına acil parça (hot call) isteklerinin karşılanması ve taşıntı stoklar (overflow) gibi henkatenlerin önlemesi, KPI dataların analizi ve raporlanması. Judate/jumbiki, bunkatsu çalışma alanları, tow truck/forklift rotaların takip ve yönetimi.
    • İş güvenliğinin geliştirilmesi için gerekli akiviteler planlandı.
    • Ergonomi standartları uygulanarak problemli bölgelerde iyileştirme çalışmaları yapıldı.
    • Grubun motivasyonu ile yakından ilgilenilip, problemli alanlar için iyileştirme çalışmaları.
    • İş sağlığı, güvenliği yangın deprem ve çevre kuralları bilinmekte olup uygulandı.
    • Muda(boşa geçen zaman),Mura(aşırı stok), Muri(aşırı yüklenme) konularında sürekli iyileştirme felsefesi ile Kaizenler (iyileştirme) yapıldı.
    • Denizaşırı ve karayolu lojistik operasyonların en düşük stoklarla yönetilmesi. Ardiye / demurage (bekleme) gibi oluşabilecek ilave maliyetlerin önlenmesi.
    • Lokal parça / kimyasal malzeme siparişi, stok yönetimi. Hoshin hedeflerinin (ECI,SOP ve build out projelerin) tam zamanın en düşük maliyetlerle hat duruş riski olmadan gerçekleştirilmesi.
    • Yan sanayilerin SOP öncesi kapasite ve PCR (plant change requisition) gembalar ile yapılıp, raporlanması. Mislabelling (hatalı etiketleme), hatalı sipariş yüklemesi gibi henkatenlerin önlenmesi için firmalarda kaizenlerin yapılması.
    • Sabit veya FLRS raf layoutu, Min /max, Rop/Roq (Re-order point/Re-order requirement) , FIFO , SKT (son kullanım tarihi) , CTS (chemical treasibility management) sistem yönetimi ve planlaması.
    • Kimyasal Milk-run araçların dorse dizaynı, araç yükleme hacmi, rota, araç yükleme/ boşaltma zamanların planlaması.
    • Hataların önlemesi için kalite kapıları (Quality Gates) oluşturularak pro-aktif yaklaşımlar ile tesbit ederek çözümler üretme.
    • Problem olan ya da ileride olabileceklerin asakai, hirukai veya kısa toplantılar ile sürekli üst amirlere geri besleme yapılarak, problem çözümüne dahil edilmesi.
    • Doğru önleyici önlemlerin benzer konularda yokoten (iyileşmelerin paylaşılması) yapılarak takım çalışanları ile paylaşılması.
    • Yarikiri (İş standart formları) hazırlandı. İş standardında yapılan her iyileştirmeler güncellendi. Çalışan rotasyonu olsa bile iş kalitesinde azalmanın önüne geçildi. İSF’ler disiplinle uygulandı.
    • TPS’e uygun olmayan uygulamaların kaldırılması için çalışmalar yapıldı.
    • Maliyet azaltıcı (Low cost) kaizenler ile önleyici faaliyetler yapıldı.
    • Maliyetlerde yaşanan uygunsuzluklar tesbit edilip, düzeltici faaliyetlerde bulunuldu.
    • PUKÖ (Planla, uygula, kontrol et, önlem al) tam olarak anlaşılmış olup, sürekli bu felsefe ile iş takibi yapıldı.
    • Manuel işlerde çalışanların hata yapma riskinin önlemek için poka yoke (hata engelleme) kuralları oluşturuldu.
    • Toyota Way felsefesi, Sürekli İyileştirme (mücadele, kaizen, genchi genbutsu) ve İnsana Saygı(saygı, takım çalışması) çalışma hayatı bilincine yerleşmiştir.
    • Hatanın insana değil insana hatayı yaptıran etkenlerden kaynaklandığı, her hatanın da sürekli iyileşme için aslında yeni fırsatların önünü açtığı bilinci kavrandı.

    Yalın Enstitü Kadrosu SEDAT SAVAŞ ’ın Aramıza Katılmasıyla Güçlenmeye ve Büyümeye Devam Etmektedir.

    PAYLAŞ
    Önceki İçerikZ. Kıvanç Özay
    Sonraki İçerikAsuman Filiz