Değer Akışını Haritala, Problemleri Bul ve Çöz, Hedeflerine Ulaş

0
1926

Amaç, İçerik ve Planlama

Eğitim/atölye çalışmasının amacı, katılımcılara metot öğretmek ve kendi çalıştıkları süreçlerde uygulatmaktır. Katılımcılardan farklı bölümlerden gelenlerle gruplar oluşturulur,

  • seçilecek süreçlerde mevcut durum değer akışı haritalanır,
  • akışı engelleyen problemler tespit edilir,
  • bunlardan biri seçilerek çözüm aşamasına kadar getirilir
  • ve tekrarı/devamı katılımcılardan beklenir.

Gerekirse bundan sonrasında tarafımızdan koçluk (danışmanlık) hizmetiyle devam edilebilir.

Aslında toplamı 4 gün olan iki farklı eğitimin iki güne sığdırılması söz konusudur. Bunun için katılımcıların temel seviyede de olsa, süreç haritalama ve problem çözme bilgisi olması faydalı olacaktır. Ayrıca tedbir olarak, eğitim öncesinde katılımcılara okumaları için dört makale ve bir problem çözme kılavuzu önden gönderilmektedir.

Eğitim/atölye çalışmasının ilk gününün ilk yarısında, değer akışı haritalama metodu eğitim olarak aktarılacak ve öğleden sonra grupların seçeceği problemli bir süreç mevcut durumuyla haritalanıp problemleri tespit edilecektir.

İkinci günün ilk yarısında, problem çözme metod ve teknikleri eğitim olarak aktarılacak ve öğleden sonra grupların seçtiği problemlerden biri ele alınarak metod ve teknikler çerçevesinde “çözüm aşamasına kadar” getirilmeye çalışılacaktır.

Hakan Akgül; YK Üyesi, Danışman – satış, strateji, inovasyon, liderlik; hakan.akgul@lean.org.tr
Makaleler için: https://lean.org.tr/satis-strateji-yonetim-inovasyon-makaleleri/

CEVAP VER