Değer Zincirinin Bütünsel Yönetimi

Genel

Değer Zincirinin Bütünsel Yönetimi

[vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_column_text]1950′li yıllardan itibaren Toyota fabrikalarında geliştirilen yalın üretim sisteminin altında yatan düşünme biçimi, hizmet sunumundan ürün geliştirmeye, üretimden tedarik zincirinin yönetimine, kamu hizmetlerinden ticari faaliyetlere pek çok alanda uygulanabilecek bir yaklaşım olarak her geçen gün yeni örneklerle ortaya çıkmaktadır.
Yalın yaklaşımın temel amacı, tasarımdan sevkiyata tüm ürün/hizmet yaratma aşamalarındaki her türlü israfın yok edilmesi ile maliyetlerin düşürülmesi, müşteri memnuniyetinin arttırılması, piyasa koşullarına uyum esnekliğinin kazanılması, nakit akışının hızlandırılmasıdır. Bunu başarabilmek için iş süreçlerine farklı bir gözle bakabilmek, kullana geldiğimiz iş yöntemlerinin yarattığı sorunları görebilmek önem taşır.
 
Görmeyi öğrenen işletmeler kısa sürede iki misli üretkenlik artışı, yarıya inen teslim süresi ve stoklar, iki misli iyileşen kalite gibi radikal sonuçları elde edebilmektedirler.
 
Ancak bir işletmenin sınırları dışına çıkılarak tedarik zincirinin tamamına bakıldığında iyileştirme potansiyelinin daha da fazla olduğu görülebilir. Her işletmenin değer yaratma sürecinde yaşadığı problemlerin bir kısmı, kendinden sonraki müşteri (dağıtım ağı, bayi, toptancı vb.) ya da kendinden önceki tedarikçilerin çalışma biçiminden kaynaklanmaktadır. Değer Zincirinin Bütünsel Yönetimi eğitim modülü katılımcıların, nihai tüketiciye kadar tüm iş süreçlerine bir bütün olarak bakabilmesini, mevcut iş yöntemlerinin, değer zincirindeki firmalar arasındaki iletişim ve güven problemlerinin yarattığı sorunları görebilmesini hedefler.
 
Maliyetleri arttıran, tüketiciyi rahatsız eden, talep değişimlerine hızla uyum sağlamayı engelleyen hata ve israf kaynaklarını görebilmeyi öğretmeyi amaçlar. Üretim sistemini yeniden değerlendirmek ve israflardan arındırmak için çok etkin bir araç olan Değer Akış Haritası tekniğinin değer zincirindeki uygulaması da örneklerle anlatılmaktadır.[/vc_column_text][vc_separator type=”normal”][vc_tabs style=”boxed”][vc_tab title=”İçerik” tab_id=”1392379558-1-1341d5-c3c5″][unordered_list style=”circle” animate=”yes”]

  • Yalın Düşüncenin temel prensipleri
  • Proses mükemmelliği modeli
  • Değer, Değer Akışı ve İsraf
  • Malzeme ve Bilgi Akışı
  • Değer akışını sıkıştırma
  • Değer zincirinde Seviyelendirilmiş Çekme
  • İşletmeler arası Değer Akış Haritası
  • Değer zincirinde maliyetler
  • Lojistik operasyonların yönetimi
  • Yalın Şirket Modeli

[/unordered_list][/vc_tab][vc_tab title=”Kazanılacak Yetkinlikler” tab_id=”1392379558-2-041d5-c3c5″][unordered_list style=”circle” animate=”yes”]

  • Yalın değer akışının temel özelliklerini bilme
  • Müşteri odaklılığın doğru anlaşılması
  • Yalın değer akışını tasarlayabilme

[/unordered_list][/vc_tab][vc_tab title=”Katılımcı Profili” tab_id=”1392379751488-2-641d5-c3c5″][unordered_list style=”circle” animate=”yes”]

  • Firma sahipleri, üst ve orta düzey yöneticiler, lojistik birimleri

[/unordered_list][/vc_tab][vc_tab title=”Süre” tab_id=”1392380798254-3-041d5-c3c5″][vc_column_text]1 Gün
[/vc_column_text][/vc_tab][/vc_tabs][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/1″][/vc_column][/vc_row]

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
  • Attributes
  • Custom attributes
  • Custom fields
Compare
Wishlist 0
Open wishlist page Continue shopping