Hedef, Strateji, Plan ve Yayılımı Üzerine

0
270

Az sayıda şirket duydum ve gördüm;

  • bilimsel bir gelecek öngörüsü ortaya koyan,
  • rakamsal hedeflerin dışında bilinçli, stratejiyle ilişkili ve bilimsel “çalışan gelişimi” hedefleri belirleyen,
  • gerçek bir stratejiye sahip,
  • kaynaklarıyla hedeflerini örtüştüren ve iyi plan yapan,
  • problemlerinin farkında olan ve ayrıca bunları itiraf edebilen,
  • makinalarından (hatta aktiflerinden) çok çalışanına güvenen,
  • bölümler arası samimi mutabakatla ortak hedefler belirleyen ve aynı yöne bakan,
  • hedef ve stratejisini oluştururken en alt kademeye kadar herkesin katkısını alan,
  • stratejik hedeflerini en alt kademeye kadar indirebilen,
  • yıl içinde stratejik planını uygularken sistematik düzeltici aksiyon alabilen,
  • hedeften sapmalar olduğunda bilimsel metotla problem çözen,
  • en alt kademeden yukarıya doğru, elde ettiği sonuçlarını birleştirerek ana hedeflerini tutturan,
  • sonuç odağı kadar süreç odağına sahip,
  • aktiflerine gösterdiği önemi çalışan ve müşterisine gösteren,
  • yönetimi yalnız sanat ve zanaat ile değil, aynı zamanda bilimsel yapan,
  • kararsızlıklar içinde sürekli yeni bir metot arayışı yerine, bilinçli olarak baştan belirlediği dönüşüm yolculuğunda sabırla ilerleyen,

Aslında bunları hayata geçirmek hiç zor değil. Metodunuz ve mentorunuz varsa merak etmeyin.

Başka türlü şirketlerimizi nasıl büyütebiliriz ki?
Siz neler duydunuz ve gördünüz?

Hakan Akgül
YK Üyesi, Danışman
hakgul@lean.org.tr

CEVAP VER