İnovasyon Süreci, İnovatif Olmak ve Fikir Üretme Teknikleri; Yönetim, Metot, Araçlar

0
1063

İNOVASYON EĞİTİMLERİ DEVAM EDİYOR…

Eğitim İsmi:

İnovasyon Süreci, İnovatif Olmak ve Fikir Üretme Teknikleri; Yönetim, Metot, Araçlar

Kısaca…

Son olarak Vestel’de gerçekleştirilen eğitim aşağıdaki içerikle sunulmaktadır.

Yalın Ürün Geliştirme Eğitim ve Uygulamaları öncesinde etkili olan eğitim, katılımcılar tarafından beğeniyle karşılanmaktadır.

Eğitim inovasyon kavramını temelden ele alıp, inovasyon becerisini tabana yaymaya ve şirkette herkesin katılımına açmaya çalışmaktadır.

Şirketteki inovasyon sürecinin başından sonuna yönetimi sırasında, çalışana ve yönetime düşen görevleri netleştiren eğitim sırasında çeşitli uygulamalarla herkesin bu konuda neler yapabileceği ortaya çıkmaktadır.

Yalın Uygulamaların başlangıcının “Müşteri için Değer” olduğundan hareketle, inovasyonun, “müşterinin hayatını kolaylaştırmak ve değer katmak” üzerine kurgusu anlatılmaktadır.

Eğitim İçeriği:

Artık belirsizlik çağındayız. Talep değişkenlik gösteriyor ve teknoloji değişiyor.

Şirketler sisli bir yolda otomobil içinde seyahat eder gibi pazarda çabalıyorlar. Başarı bu ortamın getirdiği zorluklarla mücadele ve şartlara uyum yeteneğine bağlı. Eski tarzı devam ettirmeye çalışmak şirkete zarar verebiliyor.

 

Şirketler bu dönemde yeni yöntem arayışındalar. İnovasyon, girişimcilik, müşterinin sesi çalışmaları geleceği planlamak isteyen şirketlerin gündeminde… Diğerleri ise plan yapanların planına uymak zorunda kalıyor.

Müşteriyi anlamak ve ihtiyacının ötesini görebilmek, rekabette öne geçebilmek ve farklı olmak için sırasıyla;

  1. doğru segmentasyon yapmak,
  2. her segmentteki müşteri grubunun ürün ve hizmetimizle yaptığı işi yerinde bizzat görmek, sormak ve anlamak,
  3. segmentlere uygun ürün ve hizmet özelliklerini ekleme ve çıkarmalarla belirleyip stratejiyi oluşturmak,
  4. düşük maliyetli deneyler yapmak gerekiyor.

Deneyler sırasında kâr için aceleci ve fakat büyüme için sabırlı olmak, kâr eden ürün ya da hizmet ile piyasaya çıktıktan sonra büyüme için aceleci olmak gerekir. Piyasaya yerleştikten sonra müşteriye vaadimizi “her seferinde” ve “daha kısa sürede” gerçekleştirmeye çalışmalıyız (PUKÖ Çevrimi).

İçerik :

  • İnovasyon Nedir?
  • İnovasyon Süreci
  • Belirsizlikte Yönetmek (Talep ve Teknoloji Belirsizliği) ve Liderin Yeni Görevi
  • Kurumsal İnovasyon, Kurum İçi Girişimcilik, Kurumsal Girişimcilik
  • İnovasyon Yalnızca Ürün Üzerinde mi Yapılır? Başka Alanlar Neler?
  • Yalın Düşünce
  • Bizim Ürün/Hizmetimizle Müşteri Hangi “İş”ini Görüyor! (Job to be done). “Müşterilerime Sorsaydım, Benden Daha Hızlı Atlar İsterlerdi” Henry Ford
  • Müşteri Segmentasyonu ve Satış Hunisi
  • Ofisten Çık, Ürün/Hizmetin Kullanıldığı, İşin Yapıldığı Yerde Ol! (Japonca : GEMBA)
  • İnsan: Konfor Alanı, Akış Hali ve Beyin
  • Müşteri İhtiyacı Nedir?
  • İnovasyon Yapan ile Girişimci Aynı Kişi mi?
  • Şirkette Kimler Yenilikçi, Kimler Geliştirici ve Kimler Uygulayıcı?
  • Fikir Üretme Teknikleri ve Uygulamalar
  • Tersine Düşünme Tekniği
  • Çağrışım Tekniği
  • 6 Şapka Tekniği
  • Kuralları Yıkma
  • Kırpma
  • Trend Haritalama
  • Scamper
  • Tasarım Düşüncesi (Design Thinking)
  • Analoji ve Biyobenzetim
  • Fikir Yazımı (Brainwriting)

Süre : 2 Gün

Eğitimin devamı…

Eğer talep edilirse, Yalın Ürün Geliştirme aşamasına geçerken aşağıdaki içeriğin 1 günlük eğitim olarak alınması da önerilir.

  • 8+4 Adım Modeli
  • Yap – Ölç – Öğren, MVP (İş Görür Minimum Ürün/Hizmet) ve Pivot Yapmak
  • TANI Modeli (Satacak Ürün/Hizmet Özelliklerini Belirlemek)
  • KANO Modeli (Japon Dr. Noriaki Kano adıyla anılır)
  • Mavi Okyanus Tuvali
  • İş Modeli ve Değer Sunum Tuvali (Value Proposition Design)
  • Set Based Concurrent Engineering

 

Hakan Akgül
YK Üyesi

CEVAP VER