Lean IT Konferansı

0
554

Bu yıl 6.’sı düzenlenen Uluslararası Lean IT konferansına Yalın Enstitü kıdemli danışmanlarından Ülkü Kulaç ile birlikte katıldık. 150’nin üzerinde katılımcıyla gerçekleşen 2 günlük konferansta 21 etkinlik/konuşmacı vardı. İnteraktif çalışmalarla desteklenen konferansta, ING Bank, Google, Toyota, BISAM, Allstate Insurance, Dun&Bradstreet, Faurecia gibi firmalar, Yalın uygulama deneyimlerini paylaştılar. Ana oturum konuşmacılarının Daniel Jones, Steve Bell, Mike Orzen ve Jez Humble’ın olduğu konferansta genel olarak günümüz dijital dünyasında Yalın uygulamaların kritik önemi vurgulandı.

lean_it_summitFirmaların Agile, Scrum, Extreme Programming, DevOps gibi uygulamalar yaparak süreçlerinde iyileştirme sağladığını ancak Yalın’ın bütünsel bir yönetim sistemi olarak diğerlerini kapsamına aldığı belirtildi. Agile, scrum gibi yöntemler, yazılım geliştirmede müşteri bakış açısının gözetilmesi; analiz, geliştirme, test ve operasyon gibi birimleri bir araya getirerek takım çalışmasına teşvik etmesi gibi uygulamaları; hız anlamında iyileşme sağlarken, yazılım kalitesi ve sürekli öğrenme anlamında yeterli katkıyı verememekteler. Yalın bu anlamda uygulamalarda bütünsellik sağlayarak, problem çözerek insanların gelişimini odağına alması ve teknolojiyi destek olarak kurgulamasıyla bu açığı kapatmaktadır.

Geleceğimizi teknolojik yenilikler şekillendirecek olsa da, teknolojinin iş hayatında kullanımı insan odaklı olduğu ölçüde anlamlı olacaktır. Bizler her ne kadar tüm üretim/hizmet sistemimizi teknoloji üzerinden kurgulamaya çalışsak da dönüşümün esas kaynağı işin yapıldığı yer (gemba) olduğunu aklımızdan çıkarmamalıyız. lean_it_summit_2İşin yapıldığı yeri ve yapılış şeklini anlamadan süreç aksaklıklarına neden olan doğru problemleri ortaya koymak zordur. Amaca hizmet eden “doğru problemi”  yerinde görebilmek ve problemleri sahada çözme gerekliliği, teknolojiden bağımsız olarak her zaman geçerli olacaktır. Bununla birlikte sadece dijital olmak için dijitalleşmek yanlış süreçleri müşteriye doğru daha hızlı akıtmaya çalışmaktan öteye gitmeyecektir. Yapılan hatalı işlem bize emek israfı ve maliyet olarak geri dönecektir.  Bu anlamda IT’nin sadece günlük işlerimizi daha kolay yapabilmemize olanak sağlayan yani destek fonksiyonu olarak insana hizmet etmesi gerektiği unutulmamalıdır. Öyle ki günümüzdeki temel kısıt teknoloji değil, insan odaklı öğrenen organizasyonlar oluşturabilmektir.

Bu öğrenme ortamında doğru problemleri çözen çalışanlar şirket stratejilerinin en önemli destekçileri olacaktır. Yalın Düşünce de çalışanların problemleri çözebilmesi için farklı bakış açısını ve uygun araçları sunmaya devam edecektir. Yalın Düşünce doğru liderlik davranışlarıyla bütünleştiği zaman, operasyonel dönüşüm sosyal bir dönüşüme evrilerek bütünsel gelişim sağlanacak ve şirketler başarıya ulaşacaktır.  

eren_artar
Eren ARTAR

CEVAP VER