LEMİ ÇAĞLAR – HAYATINI EĞİTİME VE GELİŞTİRMEYE ADAMIŞ BİR OTOMOTİV USTASI

0
339

1992 Yılından Geçen Günlere Kadar Bütün Meslek Yaşamını Oyak Renault’a Çok Değişik Bir Eğitim Ustası, Hayatını Üretimin İçinde Geçirmiş Mühendis, Eğitmen Koç Danışman Arkadaşımız Yalın Enstitü Bünyesine Katılmaya Karar Vermiştir. Kendisini Yalın Enstitünün Bursa Kanadında Bir Usta Olarak Sizlere Tanıtmaktan Mutluluk Duyuyorum.

Lemi Çağlar İle Tanışmamız Onun Yalın Enstitü Yalın Sertifika Programına dahil olma başvurusu İle başlamıştır. Lemi İle İlk Konuşmamızın Bir Saati Aştığını Anımsıyorum. Lemi Belki de ummadığı Bir ilgi ile karşılaşmış, Eğitim Almak Yerine sonunda Yalın Enstitüye Dâhil Olabilme önerisi İle karşılaşmıştır. Bu konuşmamız sırasında Lemi’nin Tüm Hayatını Çocukluğundan İtibaren Oyak Renault’ta İş Başı Yapıncaya kadar geçen zamanı öğrenmem uzunca sürmüş, Oyak Renault’taki bölümü ise bir o kadar süre devam etmiştir. Lemi İle başlayan bu telefon konuşmamız iki defa yüz yüze her birisi birkaç saat süren seanslar halinde devam etmiştir. Bütün bu konuşmalar sırasında Lemi’nin sıra dışı uygulamacı, zamanını üretim hatlarında geçiren, kendini değer üretmeye adayan bir mühendis, Usta Bir Eğitimci, Gerçek bir Mentor, Yaşam ve İş Koçu Olduğuna inancımı Güçlenmiştir.

Renault firması Avrupa Kıtasında Yalın Düşünceyi ve Yalın üretimi 1980’li yıllarda ilk uygulamaya alan kuruluşlardan birisidir. Renault’u uyuyan bir devlet kuruluşundan dünya çapında bir otomotiv devi haline getiren Louis Schweitzer Toyota Üretim Sisteminin kuruluşunda Taiichi Ohno’un en yakın çalışma arkadaşlarından SMED’in yaratıcısı Shigeo Shingo’yu Fransa Renault’a getirmiş ve Türkiye’den İzzet Aytekin Shingo’nun uygulamalı kurslarına bizzat katılmıştır. İzzet Aytekin bir süre Yalın Enstitü ile birlikte çalışmıştır.

Oyak Renault Nissan ile birleştikten sonra Renault-Nissan ortaklığının başında bulunan Carlos Ghosn’un girişimi ile oluşturulan Renault-Nissan Üretim Sistemi, Toyota Üretim Sistemine büyük ölçüde benzeyen öğelerden oluşmaktadır. Lemi Çağlar, Yalın üretim sistemini devreye almak için Nissan’dan gelen Japon uzmanlarla 1 yıl müddetle çalışmak üzere seçilen 8 mühendisten birisidir. Renault Akademi bünyesinde hem Renault Yönetici Mühendis ve Teknisyenlerine hem de Renault Tedarikçilerine Renault Üretim Sistemini uygulamalı olarak öğretmek, görevlendirildiği Tedarikçileri geliştirmek için büyük çaba harcamıştır. En son görev Renault Mekanik Fabrikasında İnsan Kaynakları ile ilgili geliştirme ve koçluk görevleridir.

Lemi Çağlar, içinde bulunduğumuz yaz ayları içinde Yalın Enstitü Yalın Dönüşüm Yaklaşımını, Yalın Liderlik, değer akışlarının yönetimini, kullandığımız teknikleri ve yöntemleri, yalın sözcüklerden kavramlara kadar bütün yönleri ile kendini Yalın Enstitü’ye adapte etmeye gayret etmektedir. Önümüzdeki birkaç ay içinde bu adaptasyonu başarı ile gerçekleştireceğimize inanıyorum.

Lemi Çağlar’ı kendi kaleminden çıkan tanıtım yazısı ile profesyonel gelişimini, Oyak Renault’ta gerçekleştirdiği sıra dışı görevleri aşağıda tanıtıyorum. Kendi tanıtımına başlamadan son olarak, Lemi Çağlar çok büyük zamanını eğitime, eğitimci geliştirmeye, eğitim tasarımına adayacak, koçluk mentorluk yapacaktır. Bugünün ve yarının her seviyede yalın liderlerinin yetiştirmek en büyük tutkusudur. Kendisini tanımanızı ve Yalın Düşünce’nin istediği lider yetiştirmek istediğinizde Yalın Enstitü’ye başvurmanızı, Lemi Çağlar’ın çok yönlü hizmetlerinden yaralanmayı değerlendirmenizi öneriyorum.

LEMİ ÇAĞLAR

1988 yılında Hacettepe Üniversitesi Makine Mühendisliği Bölümünden mezun olmuştur. İş hayatına 1989 yılında, üniversite yıllarında da yarı zamanlı çalıştığı İdeal Kazan Makine Sanayi firmasında atölye şefi olarak başlamıştır. Askerlik görevini tamamladıktan sonraki iş yaşamı, 1992 yılında Oyak-Renault ‘da, gövde kalite sorumlusu olarak devam eder. Bu görev süresince Toplam Kalite, Sac Yüzey Kalitesi Ölçümleme ve Otokontrol sistemlerini devreye almıştır.

Bu görevden sonra 2000 yılında, şirket içinde bulunan eğitim enstitüsüne, mekanik bakım eğitimleri danışmanı olarak atanmış ve FESTO’dan aldığı sertifikalı eğitimlerden sonra şirketin mekanik bakımcı kadrolarının yetiştirilmesinde (765 kişi / 2625 eğitim saati) uzun yıllar görev yapmıştır.

1999 yılında, Nissan-Renault Şirket Evliliğinden sonra oluşturulan Renault Üretim Sistemi (SPR) çerçevesinde Yalın Üretim Sistemi devreye alma çalışmalarında uzman eğitmen olarak görevlendirilmiş,  Nissan Takım Lideri Yetiştirme programlarına (Yönetici Yetiştirme Programları, Atölye Simülasyonları, Standart Yazma Teknikleri, KAIZEN, 5S, QC-STORY, POKA-YOKE, KANBAN, SMED, Değer Akış Analizi vb.) katılmış ve sertifika almaya hak kazandıktan sonra uzun yıllar Takım Lideri yetiştirme programlarında eğitmenlik yapmış (306 kişi / 1032 eğitim saati) ve eğitmen yetiştirmiştir. Bu görevinin yanı sıra Nissan Verimlilik Mühendisliği Eğitimlerini tamamlayarak, şirket yan sanayilerinde (13 şirket) verimlilik mühendisliği yapmış ve bu kapsamda yapılan grup çalışmalarını yöneterek, verimlilik liderleri (130 kişi / 4160 eğitim saati) yetiştirmiştir.

Diğer yandan şirkette mavi yaka olarak çalışan personelin yıllık terfi programlarını, TİS gereği, Metal Sanayi İş Değerleme Sistemini (MİDS) referans alarak  (MİDS kitapçığında tanımlı mesleklerden, Oyak Renault için geçerli olan 57 mesleğin teorik ve pratik sınavlarının yapılması) yönetmiştir. Yaklaşık 10 yıl süren bu çalışmalardaki öğrenmelerinden sonra, mavi yaka çalışan kategori sınavı yerine, mavi yaka kariyer sistemi düşüncesi olgunlaşmış ve çalışmalarını bu yönde yoğunlaştırmıştır. Yaklaşık 3 yıllık süreçte çalışma grupları yönetmiş ve sonuç olarak, İşe Alım Matrisi-MİDS Bazlı Kariyer Parkurları-Yetkinlik Bazlı Terfi ve Atama-Teknik Kadro Yapılandırma-Norm Kadro Yapılandırma etaplarının tamamlandığı Mavi Yaka Kariyer Sistemi 2013 de şirket bünyesinde uygulanmaya başlanmıştır.

2009 – 2013 yılları arasında, MYK (Mesleki Yeterlilik Kurumu) çatışı altında yapılan çalışmalarda şirketini temsil ederek, Otomotiv Sektörü için Ulusal Meslek Standartları ve Ulusal Mesleki Yeterliliklerin (Otomotiv Elektirikçisi Seviye 4 – 11UMS0120-4 / Otomotiv Kontrol Test ve Ayar İşçisi Seviye 4 – 12UMS223-4 / Otomotiv Boya Onarımcısı Secviye 4 – 11UMS0115-4 / Otomotiv Sac Şekillendirmecisi Seviye 3 – 11UMS0122-3 / Otomotiv Elektromekanikçisi Seviye 5 – 11UMS0121-5 / Otomotiv Ön Düzencisi Seviye 3 – 11UMS0118-3 / Otomotiv Mekanikçisi Seviye 4 – 11UMS0119-4 / Endüstriyel Taşımacı Seviye 3 – 10UMS0045-3 vb.) yazılmasına katkı vermiştir.

Enstitü yıllarının sonlarına doğru kişisel gelişim eğitimlerine (Sunuş Teknikleri, Problem Çözme Teknikleri, İç Eğitmen Yetiştirme, Eğitim yazma Sanatı, Kuşaklar ve İletişim, Etkili iletişim, Çatışma Yönetimi, Stres ve Öfke Kontrolü, Takım Olmak, Takım Liderliği, Liderlik vb.) yönlenerek, uzman eğitmenliğini bu yönde de geliştirmiştir. Franklin Covey’den aldığı sertifikalı eğitimlerden sonra Eğitim Enstitüsünde geçen çalışma hayatında bir çok branş için yetişkin eğitimleri yazmıştır.

2011 yılında İnsan Kaynaklarına atanarak, Mekanik Üretim Bölümü İnsan Kaynakları Meslek Sorumlusu görevine başlamış ve görevi gereği koçluk mesleği ile tanışmıştır.

Koçluk kariyerine 2013 Adler Coaching’den “Profesyonel Koçluğun Temelleri” eğitimi ile başlamış ve sırasıyla Adler Coaching “İş Ortamında Koçluk” eğitimi, Adler Coaching “Usta Koçluğa Doğru ilerleme” eğitimi ve 2016 da Practicum “İleri Düzey Koçluk Eğitimini” tamamlamıştır. Şirket içi Yönetici Koçluğu, Kariyer Koçluğu ve Performans Koçluğu görevlerini gerçekleştirmiştir. ICF üyesi ve PCC, ACPC koçluk ünvanlarına sahip olan Lemi ÇAĞLAR, emeklilik kararı alarak Şubat-2018 de Oyak Renault A.Ş. den ayrılmıştır.

Emekliliği sadece iş değiştirme algısıyla karşılayıp, Uzman Eğitmenlik, Endüstriyel Danışmanlık ve Koçluk mesleklerindeki çalışmalarını sürdürmeyi amaçlamaktadır.

Yalçın İpbüken

Yalın Enstitü Başkanı

 

Sertifikalar

  • İnsan Kaynakları Sertifika Programı, İstanbul Üniversitesi
  • Koçluk Sertifika Programı, Adler International Learning
  • Mentörlük Tribe
  • Eğitmen Eğitimi Franklin Covey
  • Eğitim Yazma Eğitimi Franklin Covey
  • Sunuş Teknikleri Oyak Renault
  • Proses Verimlilik Danışmanlığı Oyak Renault
  • Yalın Üretim Teknikleri Oyak Renault – Nissan
  • Etkili İletişim ve İkna Teknikleri Oyak Renault
  • Mekanik Bakımcı Eğitimleri FESTO

CEVAP VER