Stratejik Planlama

0
3210

BEKLENEN KAZANIMLAR

Katılımcılar Düzeyinde: Stratejik Planlamanın önemi ve gerekliliği konusunda bir farkındalık sağlanması ve kurum içinde bir yönetici ya da uzman olarak “Stratejik Planlama” sürecinde üstlenilebilecek rol ve sorumlulukların gerektirdiği tutum, bilgi ve becerilerin kazanılması

Kurumsal Düzeyde: Kurum içinde kurumun uzun dönemli geleceğini gözeterek iş yapma kültürünün oluşturulması, bu kültürün gereği olarak Stratejik Planlama sürecinin kurum bünyesinde sistematik ve periyodik işleyen bir süreç olarak uygulanması için gerekli kurumsal yetkinliğin kazanılması

İÇERİK

  • “Strateji” ve “Stratejik Planlama” Kavramları
  • Kurumsal Yönetimde Uzun Dönemli (Stratejik) Bakış Açısının Gerekliliği ve Önemi
  • Stratejik Planlama Süreci ve Etkin Bir Stratejik Planlamanın Adımları
    • Makroçevre (PEST) analizi
    • Sektör analizi ve rekabet analizi
    • Kurumsal analiz (özdeğerlendirme)
    • SWOT analizi
    • Kurumsal misyon ve vizyon kavramları, bunların işlevi ve oluşturulması/mevcudun gözden geçirilmesi
    • Genel kurum hedef ve stratejileri (büyüme, karlılık, küçülme) ve tercih prensipleri
    • Balanced Scorecard yöntemi ile kurumsal hedef ve stratejilerin tanımlanması ve alt hedef ve stratejilere dönüştürülmesi; bunların eylem planlarına indirgenmesi
    • Stratejik planların Bütçe, Bireysel Performans Yönetimi vb. kurumsal sistem ve süreçlerle ilişkilendirilmesi
    • Stratejik Planların yaşama geçirilmesi ve uygulamanın izlenmesi

YÖNTEM

Eğitim programının uygulanması sırasında, ele alınan her bir konuya ilişkin olarak slayt eşliğinde kısa bilgilendirmelerin ardından; ilgili kurumun mevcut durumundan hareketle ve katılımcıların mevcut durumda sahip oldukları veri ve bilgiler kullanılarak her bir adımın nasıl uygulanacağına yönelik toplu ya da grup halinde egzersiz çalışmaları yapılmaktadır. Böylelikle bir yandan konunun katılımcılar tarafından anlaşılmasını, günlük hayatla ilişkilendirilmesi ve öğrenilenlerin pekiştirilmesi sağlanmakta, bir yandan da etkin bir stratejik plan hazırlayabilmek için gerekli veri ve bilgilerin neler olduğu ve bunların nasıl toplanıp kurum içinde paylaşılacağı konusunda katılımcılarda bir farkındalık yaratılmaktadır.

İDEAL KATILIMCI PROFİLİ

  • Kurumun stratejik doğrultusunun netleştirilmesinde ve/veya Stratejik Planlama sürecinin uygulanmasında doğrudan rol alan/rol alması beklenen ya da ürettikleri veri ve bilgilerle söz konusu faaliyetlere destek olan yönetici ve çalışanlar

SÜRE

  • 1 Gün

BİLGİ TALEP FORMU

Adınız (gerekli)

Epostanız (gerekli)

Firma

Telefon (gerekli)

Talep Türü:


CEVAP VER