Tedarik Zinciri Oluşturmak

0
2648

Satınalma şirketin maliyet hedeflerini tutturmak için ana fonksiyonlardan biridir. Amaç sadece üretime mal yetiştirmek değil ayrıca yüksek kalitede ürün çıkarabilmek için teknik tasarımın talep ettiği hammadde ve özellikte hammadde veya mazlemeyi ihtiyaç kadar miktarda ve zamanında hazır etmektir. Tabii ki sürecin maddi değeri kadar legal ve kalite boyutu da Tedarik zincirinin doğru kurgulanması için esastır. Bu eğitimde yalın tedarik zinciri oluşturmak için adım adım yaklaşımı göreceksiniz.

 

1) Strateji:

  • Satınalma-lojistik organizasyonu ve rol paylaşımı
  • Satınalma cirosunun ABC analizi
  • Tedarik zinciri değer akışı çalışmaları
  • Yıllık hedeflerin yansanayilerle paylaştırılması
  • Demirbaş takibi ve kalıp kontratları

 

2) Satınalma Temel Taşları:

  • Teklif isteme süreci
  • Yansanayi seçimi
  • INCO Terms, Currency Impact, Palet üstü, koli içi miktarı
  • Yansanayi periyodik değerlendirme
  • Yepyeni yansanayinin kabul süreci
  • Satınalma birim fiyat sözleşme statüsü
  • Yıllık sözleşme müzakere teknikleri: alternatifler, riskler
  • Hammadde sözleşmeleri ve fiyat geçerlilik süresi (endeksleme)
  • Fiyat değiştirme sıklığı (döviz avantajı veya ERP Programı)
  • Yansanayi geliştirme programı

 

3) Tedarik:

  • VSM – VSD Değer Akışı

Yansanayilerin şirkete mesafesi (leadtime)

Yansanayi ile bilgi akışı (süresi, teyid, uyum)

  • Yansanayinin lojistik performansı
  • Malzeme yönetimi (planlama ve ambar bilgi akışı)
  • Hammadde stoğum ne kadar? Nakit akışıma etkisi nedir?
  • Lojistik ambarında kaç kişi çalışıyor, verimliliğime etkisi nedir?
  • Milkrun çalışmaları
  • Kanban’a dahil parçalar ve onun yönetimi
  • Teslimat miktarını optimizasyonu

  • Müşteri odaklı üretim sürecinin oturması
  • Çekme prensibinin temel taşı tedariğin yalınlaşması
  • Tedarik kanadında hedeflerin neden-sonuç ilişkisinin kurulması ve görselliğinin sağlanması

Başta Satınalma ve Lojistik çalışanları ve onların yöneticileri. Özellikle strateji ve tedarik ile ilgili konuların ele alınması ile Finans, Ürün Geliştirme, Üretim ve Kalite Birimlerinden satınalma süreçleri ile ilişkili çalışanlar ve / veya yöneticileri ve İnsan Kaynakları Birimi olmak üzere;

  • Firma içinde satınalma sürecinin parçası olan,
  • Satınalma süreçlerinde belirli sıkıntılar yaşayan,
  • Tedarik Zincirini anlamak isteyen,
  • Orta kademe yöneticilerin ve saha çalışanlarının inancını artırmaya çalışan, herkes

Strateji:

1 gün

Satınalma Temel Taşları:

2 gün (veya 2 seans)

Tedarik:

2-3 gün (veya 3 seans)

Banu Güsar

CEVAP VER