Toyota Tarzı Hizmette Mükemmellik Kitabı Türkçe Olarak Basıldı ve Satışa Çıktı

0
1094

Yalın Enstitü’nün 23. Kitabı Toyota Tarzı Hizmette Mükemmellik Türkçe olarak basıldı ve satışa sunuldu. Satın alma talebinizi Yalın Enstitü ile iletişime geçerek yada store.lean.org.tr adresinden gerçekleştirebilirsiniz.

Toyota Tarzı Hizmette Mükemmellik

Bu kitabın hizmet, turizm ve sağlık sektörlerinde büyük faydalar getireceğine inanıyoruz. Kitabın ön sözünü aşağıda bilgilerinize sunuyoruz:

Profesör Jeff Liker’ın ilk yazdığı Toyota Tarzı kitabı İngilizce olarak Toyota Way başlığı ile 2004 yılında McGraw-Hill Yayınlarından çıktı. Yalın Enstitü Optimist Yayın Grubu’yla birlikte bu kitabı Toyota Tarzı başlığı altında 2005 yılında Türkçeye kazandırdı. Bugüne kadar çok satan kitaplarımızdan biri olarak 4. baskısını yapmıştır. Aradan 12 yıl geçtikten ve 22 kitabı Türkçeye kazandırdıktan sonra Toyota Tarzı Hizmette Mükemmellik kitabını Optimist Yayın Grubu’yla birlikte 23. kitabımız olarak Türkçeleştirmek ve basmak yine bizlere nasip oldu. Kendimizi mutlu ve şanslı hissediyoruz.

Toyota Tarzı Hizmette Mükemmellik kitabının ilk baskısının bize ait olan 1500 adedinin 1000 adedini LC Waikiki satın aldı ve kitabın sponsoru olmayı kabul etti.  LC Waikiki Şirketini ve Şirketin Kurucusu ve Genel Müdürü Mustafa Küçük Bey’i tanıdıktan sonra bu kitabı bu miktarda satın alması bizi son derecede mutlu etti.

Mustafa Küçük Bey ile 17 Şubat 2018 Cumartesi günü saat 17.00’de Şirket merkezinde buluştuk. Amacım Mustafa Bey’i şahsen tanımaktı. Zira Yalın Enstitü Yayınlarından Toyota Tarzı Yalın Liderlik kitabından 1900 adedin üstünde satın almış, yöneticilerine dağıtmış ve okumalarını temin etmişti. Bu kitabı takiben en az Yalın Liderlik kitabı kadar önemli Öğrenmeyi Yönetmek kitabından 1123 adet ve Liderin Planlama ve Uygulama Klavuzu’ndan ise 398 adet satın almış ve yönetim görevi üstlenmiş tüm yöneticilerin bu kitapları okuyup uygulamaya koymalarının takibini bizzat üstlenmiştir. Yaklaşık bir buçuk saat kendisi ve LC Waikiki hakkında konuştuk. Kendisine ilk sorum, yolculuğunun nereden gelip nereye gittiği oldu. “Herkesin iyi giyinmeye hakkı olduğunu” şirket vizyon ve misyon olarak üstlenen Mustafa Küçük Bey’in hayat hikayesini büyük bir takdir ve keyifle dinledim, olabildiğince notlar aldım.

Toyota Tarzı Yalın Dönüşümü Türkiye Tarzı Yalın Dönüşüme çevirme gayretimiz oldukça uzun zamandır çok güzel sonuçlar vermektedir. Birçok mal sahibi ve Şirket Yalın Yolculuğu benimsemiştir. Ancak bu benimsemede Mustafa Küçük Bey’in anlattıkları ve daha önemlisi LC Waikiki içinde gerçekleştirdiklerinin çok özel bir yeri bulunmaktadır.

Yalın Dönüşüm çalışmalarının tarihçesi oldukça yeni olmasına rağmen benim umudum, önümüzdeki dönemde LC Waikiki’nin bir dünya markası haline dönüşeceğidir.

Üretim sektörlerinde şirketlere yol gösteren Toyota Tarzı serisi kitapların sonuncusu olan bu kitap temelde hizmet sektöründe yer alan firmalara Toyota Tarzı ile yalın döüşümü nasıl gerçekleştirmeleri gerektiğini gerçek örnekler ve gerçek hayattan esinlenerek kurgulanmış sanal örnekler eşliğinde anlatıyor. Aynı zamanda kitabın eşyazarı olan tecrübeli bir danışmanın başından geçen olumlu ve olumsuz örneklerin anlatıldığı kitapta, yalın dönüşüme başlayan firmalara bu süreçte dikkat etmeleri gereken konularla ilgili çok sayıda faydalı ipucu da yer alıyor. Bu kitap her ne kadar hizmet sektörüne yönelik olarak ele alınmış olsa da, kitapta da belirtildiği gibi aslında üretim ve hizmetin nerede başlayıp nerede bittiğini net olarak tanımlayabilmek mümkün değil. Üretim şirketlerinde hizmet süreçlerine, hizmet şirketlerinde üretim süreçlerine rast gelmek gayet doğal. Üretim ve hizmet süreçlerinin iç içe geçtiği düşünüldüğünde bu kitap aslında üretim şirketlerine de yol gösteren bir kitap olarak öne çıkıyor.

Hizmette Mükemmellik, hele bunu Toyota Tarzı şeklinde ele almanın ülkemize çok büyük kazanımlar sağlayacağına inanıyoruz. Türkiye’nin Dünya’ya doğru tanıtımı açışından “Hizmette kusursuzluğun” bizlere karşı olan cereyanlara en iyi cevap olacağına, iyi kalpli insanımıza Yalın Enstitü olarak inanıyoruz. Bugüne kadar birçok hizmet şirketi ile çalışmalara yaptığımız için bu yolda önemli çabalara, gayretlere ve daha da önemlisi, hizmet aşkı olan gençlerimizi bu yöne sevk etmeye, onları eğitip geliştirmeye, onlara iyi ve doğruyu göstermeye, gönüllerini hoş tutmaya, saygı ve sevgiyi esirgememeye ve bu şekilde onların da iyi hizmetler almalarına öncü olmamız yol göstermemiz gerekiyor. Mustafa Küçük Bey işte bu öncülerden çok önemli biridir.

Toyota Tarzı Hizmette Mükemmellik’in ülkemize, hizmet işleri ile uğraşan kurum ve kuruluşlara, şirketlere ciddi katkılarda bulunacağına inanıyoruz.

Yalçın İpbüken
Yalın Enstitü Başkanı
16 Nisan 2018

CEVAP VER