Tüketiciye Satış Yapan Firmalar İçin Yalın Pazarlama

0
1415

TÜKETİCİYE SATIŞ YAPAN FİRMALAR İÇİN YALIN PAZARLAMA

Pazarlama fonksiyonuna şirketlerde önemli görevler düşmektedir : mevcut müşteriyi koruyacak,

yeni müşteriler bulacak, karı gözetecek ve bunları başarmak için müşteriye yakın olup müşterinin

sesini şirket içine taşıyacak; “lokomotif” olacak.

Bunları yaparken satış, ürün geliştirme, üretim fonksiyonlarıyla uyumuna ihtiyaç vardır. Pazarlama

müşteriye yakın olmalı, iyi tanımalı, ihtiyaçlarını ve onun için “değer”i bilmeli ve “müşteriye doğru

iten” değil “müşterinin çektiği” bir sistemin kurulmasına ön ayak olmalıdır. Satışların karlı bir

şekilde artışı ancak bu yolla olabilir.

Müşteri deneyiminde başarı bizi büyümeye ve karlılığa götürecektir. Pazarlama ihtiyaçları isteğe,

isteği de talebe çevirmelidir.

Pazarlamanın YEDİ görevi ve BEŞ destek faaliyetini doğru uygulamak önemlidir.

Müşterinin ihtiyaçlarına göre yapılacak mükemmel bir segmentasyon bizi konumlandırmada

başarıya götürecektir. Yalın Pazarlama Sistemi müşteri için değere göre konumlandırmaya

odaklanmaktadır.

 

EĞİTİM İÇERİĞİ

  • Pazarlamanın Karşılaştığı Sorunlar
  • Yalın Şirketin Fonksiyonlar Döngüsü
  • Şirket Çevresi ve Rekabet
  • Müşteri Kazanmak, Müşterinin Sesini Şirkete Taşımak
  • İhtiyaç
  • Müşteri İçin Değer
  • Müşterinin Çektiği Pazarlama
  • Müşteri Deneyimi, Satış Hunisi, Sadık Müşteri
  • Şirket Fonksiyonları ve Amaçları
  • İhtiyaç, İstek, Talep
  • Satış Pazarlamanın YEDİ Görevi ve BEŞ Destek Faaliyeti
  • Pazarlamanın Akla Getirdikleri
  • Segmentasyon (B2C) ve Konumlandırma
  • Ürün, Fiyat ve İskonto, Marka
  • Yalın Satış Pazarlama Sistemi
  • GRUP ÇALIŞMASI : Bir Süreci Detaylı İnceleyelim (Değer, Değer Akışı, İsraflar, PUKÖ)

KAZANILACAK YETKİNLİKLER

  • Müşterinin asıl ihtiyaçlarını öğrenecek ve bunlar için çözüm üreteceğiz
  • Pazarlamanın amaçlarını ve yedi farklı görevini anlayacağız
  • Hizmet üretim ve sunumunda Yalın Bakış açısını ve katkısını inceleyeceğiz
  • Pazarlama süreçlerini ve nasıl yöneteceğimizi değerlendireceğiz
  • Mevcut müşteriyi elde tutmak ve yeni müşteri kazanmak için rekabetçi olmayı,
  • farklılaşmanın önemini anlayacağız.
  • Doğru segmentasyon ve konumlandırma yapmanın kritik noktalarını öğreneceğiz.

KATILIMCI PROFİLİ

  • Şirketlerin Pazarlama Yönetim ve Ekipleri, konuyla ilgili diğer bölüm yöneticileri

SÜRE

1 gün

CEVAP VER