Yalın İnovasyonla Fikirden Başarılı Ürüne

0
119

“İnovatif Ürünler Geliştirirken Başarılı Olmak İçin Metotlar ve Süreç Yönetimi”

BİR GÜNLÜK SEMİNER

Bilgi Talep Formu İçin Tıklayınız

Özet
Bu çalıştay, fikirden başarılı bir ürün ya da hizmete giden yolculukta, yalın inovasyonun prensiplerini çeşitli örnek ve simülasyonlarla 3 fazda ele alır:

  • “müşterinin ihtiyacını anlama ve kavram oluşturma”,
  • “teknoloji ve bilgiyi geliştirme”,
  • “ürün ve hizmet geliştirme”.

Çalıştay, inovatif olmaya çalışan bütün iş kolları için faydalı olacaktır.

İçerik
İhtiyaç anlama ve kavram oluşturma fazı, şirketlerde uygulandığı haliyle “lean startup/yalın girişimcilik” prensiplerine odaklanır. Müşterinin gizli ihtiyacını farketmek ve ürün fırsatları, hızlı öğrenme döngüleri, risk yönetimi, satılabilir taslak prototipler gibi yöntemler irdelenir.

Teknoloji ve bilgiyi geliştirme fazı, küme tabanlı eş zamanlı mühendislik (set based concurrent engineering) gibi metotların yeni teknoloji ve bilgiyi geliştirmede nasıl uygulandığını gösterir. Tüm tasarım alanını keşfetmek ve uygulanabilir bölgeleri tanımlamak, bilgi boşluklarının belirlenmesi, bilinenden yola çıkarak bilinmeyeni keşfetmek, yetkinlikleri yönetmek ana odak noktalarıdır.

Ürün ve hizmet geliştirme fazı, satılabilir taslak ürün (minimum viable product) ve ürün geliştirmede verimlilik, teslimat/hız, öngörülebilirlik kavramlarının nasıl hayata geçirileceğine odaklanır. Bir süreç olarak ürün geliştirmeyi nasıl yöneteceğimiz, planlama ve yönetim araçları tartışılır.

Haier, Menlo ve Spotify gibi şirketlerin uygulamaları temelinde, antropolojinin kullanımı, görselleştirme gibi yaklaşımlar gündeme alınır.

Çalıştay boyunca insan yönetimi ve gelişimi ana tema olarak sunulur. İnsanları yalın dönüşüme ve yeni sürece nasıl angaje ederiz temel sorusu irdelenir.

Bilgi Talep Formu İçin Tıklayınız

Program Akışı:

9.00 – 12.30 Norbert Majerus, Lean-Driven Innovation kitabının yazarı, 60 patent sahibi

13.30 – 14.15 Ali Zengin, Hexagon Studio – İnovasyon ve Endüstriyel Tasarım Müdürü

14.15 – 15.00 Ülkü Kulaç, Yalın Enstitü YK Üyesi ve Genel Sekreter

15.00 – 15.20 Kahve Arası

15.20 – 16.00 Hakan Akgül, Yalın Enstitü YK Üyesi, Danışman

16.00 – 16.45 Panel, Soru – Cevap

Bu çalıştaya katılanlar ertesi gün işe döndüklerinde neleri yapabiliyor olacaklar?

  • Baştan sona tüm inovasyon süreçlerine Yalın Düşünceyi uygulayabilmek
  • Herkesin verimli inovatif ürünler, hizmetler ve süreçler ortaya koymasına olanak sağlayacak yol haritası geliştirebilmesi
  • İnsanları dönüşüme ve yeni sürece angaje etme

Bu oturuma kimler katılmalı:

  • Müşterisini tanımak (iç müşteri dahil), bunu ürün/hizmet geliştirirken kullanmak, rekabetten farklılaşmak isteyen tüm şirket yönetici ve uzmanları
  • Kalite, maliyet ve kârlılıkla ilgili olan herkes için değer katar
  • Her bölümden liderler, yöneticiler ve Ar-Ge bölümlerindeki uygulayıcılar
  • Ayrıca bankacılık, yazılım, sigorta, sağlık sektörü gibi hizmet süreçlerinde çalışanlar

EĞİTMEN ve KONUŞMACILAR :

Norbert Majerus

Norbert Majerus, 2005’ten itibaren The Goodyear Tire & Rubber Company’nin üç Küresel İnovasyon Merkezi’nde Yalın Ürün Geliştirme sürecini devreye aldı. On yılı aşkın bir süre boyunca Goodyear’ın Ar-Ge’de “Yalın Şampiyonu” unvanını taşıdı.

Norbert Majerus, Lüksemburg’da doğdu ve büyüdü. Almanya’daki Universitaet des Saarlandes Kimya Bölümünde yüksek lisansını tamamladı. Goodyear’ın Lüksemburg ve Akron, ABD’deki inovasyon merkezlerinde birçok farklı disiplinde çalıştı.Norbert Majerus, 2016’da ilk kitabı Lean-Driven Innovation’ı (CRC Press, 2016) yayınladı. Bu kitapla Shingo Araştırma Ödülü’nü aldı. Aynı zamanda 2016’da Goodyear Ar-Ge bölümü Majerus’un rehberliğinde yaptığı uygulamalarla AME Mükemmellik Ödülü’nü kazandı. Norbert Majerus popüler bir keynote konuşmacısıdır ve Amerika Birleşik Devletleri’nin yanı sıra daha birçok ülkede atölye çalışmaları gerçekleştirmiştir. Majerus, kapsamlı yalın deneyimini Norbert Majerus Consulting adı ile kurduğu şirket aracılığıyla paylaşmaktadır.

Lüksemburg doğumludur. Lüksemburg Atletizm Milli Takımının eski üyesi. Futbol oyuncusu ve hocası, başarılı bisikletçi ve kayakçıdır

Profesyonel Profili:

  • Goodyear başkanları ve CTO’ları tarafından verilen birçok ödülü bulunmaktadır.
  • 60 adet ABD patenti ve ticari sırrı, ayrıca birçok uluslararası patenti bulunmaktadır.
  • Six sigma uzman siyah kuşak ve yalın uzman siyah kuşak dereceleri bulunmaktadır.
  • Birçok yalın ve inovasyon etkinliğinde öne çıkan konuşmacı ve popüler eğiticidir.
  • İş deneyimi — inovasyon, yeni ürün tasarımı, malzeme tasarımı, üretim, yeni ürün pazarlama ve lansman, faaliyet tabanlı maliyetleme, toplam kalite yönetimi (TQM), proje yönetimi, ISO 9001 ve diğer global kalite standartları, yalın inovasyon ve yalın ürün geliştirme

Ali Zengin

Hexagon Studio – İnovasyon ve Endüstriyel Tasarım Müdürü

Ali Zengin

Ali Zengin lisans eğitimini Orta Doğu Teknik Üniversitesi Endüstri Ürünleri Tasarımı bölümünde, yüksek lisans derecesini Orta Doğu Teknik Üniversitesi Endüstri Ürünleri Tasarım bölümünde tamamlamıştır. TEMSA Global, TEMSA Ar-Ge ve Teknoloji A.Ş, TCV firmalarında Endüstriyel Tasarım Bölümü’nde Uzman ve Takım Lideri pozisyonlarında görev almıştır. Şu anda, Hexagon Studio’da İnovasyon ve Endüstriyel Tasarım Müdürü olarak çalışmaktadır.

Otomotiv, havacılık, perakende, savunma sanayii, beyaz eşya ve küçük ev aletleri gibi bir çok sektörde yenilikçi projelere imza atmıştır. Eğitmenimiz, son zamanlarda gündemde olan “Amerika Posta İdaresi (USPS) Posta aracı, Londra Taksi, THY – Yemek Servis Süreci, Migros – Yeni Alışveriş Deneyimi” gibi projelerin stratejik tasarım süreçlerini ve bu projelerle birlikte yenilikçi ürünlerin stratejik tasarımı ile ilgili çalışmalarını yürütmektedir. Bunlarla birlikte çeşitli üniversite ve kurumlara Stratejik Tasarım, Tasarım Odaklı Düşünme, İnovasyon Kültürü ve Liderliği konularında eğitimler vermektedir. Tasarım Odaklı Düşünme çalışmaları kapsamında RCA (Royal College of Art) ile temas halinde olup çalışmalarına devam etmektedir.

Ülkü Kulaç

Kıdemli Danışman, Eğitmen, Yalın Enstitü YK Üyesi ve Genel Sekreter

Ülkü Kulaç

Ülkü Kulaç 2001 yılından itibaren bilgi ve deneyimini, üretim yönetimi konusunda serbest danışman olarak şirketlere aktarmaktadır. 2002 yılından beri Yalın Enstitü bünyesinde yeni ürünlerin geliştirilmesi, eğitimlerin sunumu, Enstitü içi eğitimlerin gerçekleştirilmesi, yayınların hazırlanması, yeni sektörlere giriş konularında çalışmakta ve firmalara yalın uygulamalarında destek hizmetleri sunmaktadır.
Otomotiv, tekstil, gıda, beyaz ve kahverengi eşya, servis ve bayi ağı, perakende gibi farklı sektörlerde 50’den fazla firmanın yalın dönüşüm çalışmalarına destek vermiştir. Bu firmalar arasında Borusan Holding Şirketleri, Coşkunöz Holding Şirketleri, Doğuş Otomotiv, Teknosa, Ülker Grup Şirketleri, Yeşim Tekstil, YKK, Uludağ Üniversitesi gibi isimler bulunmaktadır.

Destek verdiği projeler sadece üretim operasyonları ile sınırlı olmayıp ürün geliştirme prosesleri, tedarik zinciri, depo yönetimi, satış ve lojistik süreçlerini de içermektedir.

Yalın Enstitü’nün en deneyimli eğitimcilerinden biridir. Yurt içi ve yurt dışında çeşitli konferans ve seminerlerde sık sık konuşmacı olarak yalın düşüncenin tanıtımına katkı  sağlamaktadır. Rusya, Romanya, Kosova gibi farklı kültürel ortamlarda çalışma deneyimi bulunmaktadır.

Hakan Akgül

Yalın Enstitü YK Üyesi , Danışman

Hakan AkgülSatış, strateji, inovasyon, pazarlama, süreç iyileştirme, liderlik, insan ve değişim, rekabet ve kârlılık konularında çalışmaktadır.

Bazı dergi ve gazetelerde makale yazmaktadır.

Japon AOTS (Association for Overseas Technical Cooperation and Sustainable Partnerships) Türkiye Derneği Yönetim Kurulu üyesidir.

Ankara Kurtuluş Lisesi ve ODTÜ Elektrik ve Elektronik Mühendisliği’ni bitirdi. İzmir’de çalıştığı dönemde, Dokuz Eylül Üniversitesi’nde MBA programına devam etti.

New Holland Trakmak (Türk Traktör) ve Tofaş’ta satış, pazarlama, satış sonrası konularında, bayi yönetiminde Şube Müdürü, Filo Satış Müdürü ve Bölge Müdürü görevlerinde bulundu. Birmot’ta Şirket Yöneticisi olarak çalıştı. Yurtdışında ana firma uygulamalarını ve başarılı bayi örneklerini inceledi. Türkiye’nin hemen her bölgesini tanımak ve bölge insanıyla çalışmak fırsatı oldu.

Perakendecilik tarafında, FMCG ve sigortacılık alanında tecrübe edindi.

Bilgi Talep Formu İçin Tıklayınız

CEVAP VER