Yalın Liderlik ve Yalın Yönetim Eğitimi – AvivaSa

0
1615

4-5 Kasım tarihlerinde, Türkiye’ nin önde gelen bireysel emeklilik ve hayat sigortası şirketlerinden “AvivaSA Emeklilik ve Hayat” ile Ağaoğlu MyCity Otel’ de  iki gün süren “Yalın Liderlik ve Yalın Yönetim Eğitimi”ni gerçekleştirdik. Danışmanımız Hakan Akgül’ün eğitmeni olduğu etkinliğe Avivasa bölge satış yöneticilerinden oluşan 20 kişilik grup katıldı.

Eğitimin ana teması doğru liderlik ve yönetim ikliminde, daha verimli ve etkin satış yapmak idi. Bunu başarmak için yalın uygulamaların katkısı aktarıldı.

Özelikle son yıllarda sürekli gelişen ve değişen sigortacılık sektöründe müşteriye sunulan değer ve hizmetlerin önemine vurgu yapılırken, şirketin ana hedefinin müşterilerinin ihtiyaç ve beklentilerinin kaliteli, daha hızlı ve daha uygun maliyetle karşılık vermek olması gerektiği  üzerinde duruldu. Yalın Düşünce’ yi anlamanın ve Yalın Düşünce Uygulamaları’ nı şirket içinde yaygınlaştırmanın müşteriye giden yolda gereklilik olduğu ve şirketlerin Yalın Dönüşüm çabalarının müşteri tatmini ve kârlılığa etkisi vurgulandı.

Yalın Düşünce ve Uygulamaları’ nın  şirketleri dönüştürmeyi hedeflediği ve bunun da ancak çalışanlar, liderler/yöneticiler tarafından gerçekleştirilebileceğinin altı çizildi.

Eğitimin devamında, aslında aynı kavramlar gibi bilinen ancak Yalın Düşünce açısından bakıldığında bir çok yönden birbirinden ayrılan “Liderlik” ve “Yöneticilik” kavramları irdelendi.

Liderlik Kavramının bir takım olma gerekliliğinden doğduğu ve her liderin sorumluluğunda bir takım insanlar olduğundan takımı yönetmenin insanı ve insanların ihtiyaçlarını tanımaktan geçtiği örnekleriyle anlatıldı.

İçerik :

Kime Göre Liderlik?

Değişim ve Belirsizlikyalin-liderlik-1

İş Hayatında Belirsizlik ve Rekabet

İnsanı Yönetmek İçin Kendimizi Tanıyalım

Önyargı, Varsayım

Beyin ve Alışkanlıklar

Konfor Alanı ve Akış

Bilgi, Beceri ve Tutum

İnsanın İhtiyaçları

Eğitimin öğleden sonraki kısmında, takım olmanın önemini vurgulayan simülasyon ve oyunlar oynandı. Ekip ruhunun ne kadar önemli olduğunun çalışanların deneyimleyerek özümsemeleri sağlandı.

Programın ikinci gününün sabahında, Yalın Düşünce ve Yalın Bakış Açısı ile “Dönüşüm” ün nasıl gerçekleştirilmesi gerektiğinin altı çizildi.

İçerik :

Değer, Değer Akışı, Akış, Çekme, Mükemmelleştirme

İsraf

Yalın Dönüşüm

Şirket Kültürü: Düşünce mi Davranışı Yoksa Davranış mı Düşünceyi Değiştirir?

Stratejiyi Uygulamak: Günlük Yönetimyalin-liderlik-2

Standart İş

Görselleştirme ve İletişim

Liderlik ve Yalın Yönetim

Sonuç mu? Süreç mi?

Seç – Yetiştir – Elde Tut

İnsanı Geliştir ve Süreci İyileştir

Motivasyon ve İnsanlarla Birlikte Keyifle Çalışmak

Takım Olmak, Takıma Liderlik Etmek ve Performansı Arttırmak

Liderin Temel Görevleri, Bilgi, Beceri ve Tarzı

Problem Çözmek ve Çözdürmek

Eğer “Problem Yok” ise Problem Vardır!

PUKÖ

Problem Çözmek

Zaman Yönetimi

A3

Eğitimin son kısmında, bölge yöneticilerinin sık karşılaştığı sorunlar ve şikayetler ile bunların Yalın Uygulamalar ile çözülebileceği, sürece mi yoksa sonuca mı odaklanmanın daha doğru yalin-liderlik-3olduğu katılımcılar ile tartışıldı.

Liderlerin ve takımlarının sorunlar karşısında, problemin kök nedenleri bulmaya odaklanarak çözüme ulaşması gerektiğinin üzerinde duruldu.

Sigortacılık sektörü için büyük önem taşıyan bu Eğitim’de bizlerle birlikte olan olan tüm Avivasa katılımcılarımına teşekkür ederiz.

Yalın Enstitü olarak  sigortacılık sektöründeki çalışmalarımız ara vermeden ve kapsamı genişletilerek devam ettirilecektir.

 

CEVAP VER