Neuromarketing Bilimi

0
498

İnsanlar yeryüzü coğrafyasında hayat bulup, temel ihtiyaçlarını karşılamak için, üretim ekonomisine geçmeye başlamışlardır.
İlk zamanlarda; Kabile toplumu, ilerleyen zaman dilimlerinde Şehirleşme yaşamı başlamıştır.
Toplum bireyleri; tarlalarda ürettikleri ürünleri kendi kurdukları, semt pazarlarında sergilemişlerdir.
Semt pazarlarında, her bir üreticinin kendi mahsülleri yer almakta ve bu ürünler, iki taraf arasında el değiştirerek değiş tokuş (Trampa Ekonomisi) hayat bulmuştur.
Lidyalıların parayı icat etmesiyle, değiş tokuş yerini ticari anlayışa bırakmıştır.
Dünya Ülkeleri, para kazanabilmek ve ürünlerini pazarlayıp satabilmek için, ticari faaliyete başlamışlardır.
Global patronlar, fabrikalarda ürettikleri ürünleri, piyasa ekonomisine sunarken, müşteri gruplarının her zaman daha fazla ürün almasını ve daha fazla para kazanmayı istemişlerdir.
Fabrikalarda üretilen ürünler, toplum psikolojisinde doygunluk noktasına ulaştığında, müşteri taleplerinde düşüş baş göstermiş, bu durup gelirlerinde düşmesine neden olmuştur.
Bir çok müşteri grubunun özel isteklerde bulunması, üretim birimlerinin kişiye özel üretim yapılmasını zorunlu kılmıştır.
Özel üretim, maliyetleri de arttırdığı için baronlar, piyasa fiyatının çok üstünde paralar kazanmaya başlamışlardır.
Kişiye özel üretim sonucunda, Nitelikli Ürün grupları üretimine geçilmiştir.

  • 2000’ li yıllara kadar, fabrikalar toplum ihtiyaçlarına cevap verebilmek için ALGI YÖNETİMİ baz alınarak, normal üretim yapmışlar,
  • 2000’ li yıllardan sonra fabrikalar, toplum bireylerinin kişisel ihtiyaçlarına cevap vermek için, NEUROMARKETİNG BİLİM’ ine uygun, üretim yapmaya başlamışlardır.

Neuromarketing Bilimi, insanların ikna edilme sanatıdır.
Neuromarketing Biliminde bir çok strateji kullanılmaktadır.

  • Renkler,
  • Paketleme,
  • Neurosales,
  • Marka,
  • Neurocode,
  • Yapay Zeka,
  • Arttırılmış Sanal Gerçeklik,
  • Hologram,
  • Web Dizayn,

Günümüz sektöründe, her işletme Neuromarketing Bilimini bilmek ve ticari arenada uygulamakla yükümlüdür.
Pazarlama mesleğinde başarılı olmak ve Satış hacimlerinizin artış göstermesi için Neuromarketing Stratejilerinin iyi bilinmesi ve uygulanması gerekmektedir.
Dijital teknolojinin günümüz dünyasında gelişme göstermesi,

  • Ticari anlayışının; sanal mecralara yayılmasına zemin hazırlamış,
  • Ticari işlemler, kıtalar arası yapılmaya başlanmıştır.

Bilmemiz gereken en önemli konu, müşterilerimiz her konuda çok bilgilidir.
Temel hedefimiz; müşterilerin istek ve ihtiyacına hitap ederken, onları çok iyi anlamalıyız.
Müşterilerimizi anlamak demek, onların taleplerini önceden tahminde bulunarak, onların almak isteyip de ulaşamadıkları ürün gruplarını, onların ayağına getirmektir.
Pazarlama ve Satış Mesleği, Fark Yaratmaktır.
Teknolojinin bizlere verdiği imkanlardan yararlanarak, müşteri ve tüketicilerimize Neuromarketing Biliminin Stratejilerini kullanarak ulaşmak ve istedikleri ürünleri hemen satın almasını sağlamaktır.

Serkan UYGUR

Marketing & Sales Analysis Consultant (MA)

CEVAP VER