Yalın Satış Pazarlama Ve Süreç Bazlı Yönetimi

0
2024

Satış ve Pazarlama fonksiyonuna şirketlerde önemli görevler düşmektedir : mevcut müşteriyi

koruyacak, yeni müşteriler bulacak, karı gözetecek ve bunları başarmak için müşteriye yakın olup

müşterinin sesini şirket içine taşıyacak; “lokomotif” olacak.

Satış ve Pazarlama müşteriyi iyi tanımalı, onun için “değer”i bilmeli ve “müşteriye doğru iten” değil

“müşterinin çektiği” bir sistemin kurulmasına ön ayak olmalıdır. Satışların karlı bir şekilde artışı

ancak bu yolla olabilir. Bunun için ürün geliştirme ve üretim bölümlerine ne istediğini

(segmentasyona göre ürün/hizmet özelliği ve miktarı, kalitesi, maliyeti, teslim zamanını) tam

olarak belirtmelidir. Şirketin stratejisini bu tanımlama oluşturmaktadır.

Bir diğer önemli konu satış pazarlama süreçlerinin ve değer akışının belirlenip görsel yönetimi

sağlamak, satış ekiplerinin sonuçlarını iyileştirmek ve satıcının “kapalı kutu”sunu açmaktır. Bu

şekilde elde edeceğimiz kazançlar, “örnek satıcıların” başarısının sebeplerini anlamak ve diğerlerine

yaymak, satış tahminlerini daha kesin yapabilmek şeklinde ortaya çıkar. Satış ekiplerinin üzerindeki

ofis yükleri azaltılmalı ve asli işleri olan “müşteri ile temas”a daha çok vakit ayırmalıdırlar.

Satış ve Pazarlama ekiplerini “problem çözen takımlar” haline getirmemiz gerekir.

EĞİTİM İÇERİĞİ

  • Şirket Çevresi ve Rekabet
  • Müşteri Kazanmak, Müşterinin Sesini
  • Şirkete Taşımak
  • İhtiyaçlar (B2B, B2C)
  • Müşteri İçin Değer
  • İtmek ya da Çekmek
  • Müşteri Deneyimi, Satış Hunisi, Sadık
  • Müşteri
  • Pazarlamanın Akla Getirdikleri
  • Satış Pazarlamanın YEDİ Görevi
  • Yalın Satış Pazarlama Sistemi
  • İdeal Satıcı Profili
  • Satış Metotları ve Satışta Tutum
  • ÜÇ Kritik Unsur ve Satışın Gücü
  • Müşterinin Toplam İşlem Maliyeti
  • Fiyat ve İskonto
  • Müşteri Takip ve Satış Kapamak
  • Satıcının Kapalı Kutusu
  • Görsel Performans Takibi
  • Müşteri Veri Tabanı
  • Bütçenin Yönetimi

KAZANILACAK YETKİNLİKLER

  • Şirket bütününde üretim ve satış pazarlama ilişkisi netleştirilecek
  • Müşterinin asıl ihtiyaçlarını öğrenecek ve bunlar için çözüm üreteceğiz
  • Satış Pazarlamanın amaçlarını ve yedi farklı görevini anlayacağız
  • Hizmet üretim ve sunumunda Yalın Bakış açısını ve katkısını inceleyeceğiz
  • Satış Pazarlama süreçlerini ve nasıl yöneteceğimizi değerlendireceğiz
  • Satışı günlük olarak nasıl yöneteceğimizi öğreneceğiz
  • Satışta daha başarılı ve karlı olmak için metotlar önereceğiz
  • Süreç odaklı performansın sonucu garanti ettiğini anlayacağız

KATILIMCI PROFİLİ

  • Satış Pazarlama Yönetim ve Ekipleri, konuyla ilgili diğer bölüm yöneticileri

SÜRE

1 gün

 

 

 

 

 

CEVAP VER