Yalın Satış ve Pazarlamayla İlgili İpuçları

0
378

Some Tips For Lean Sales and Scientific Marketing

  1. Satış işini yalnızca sonuç odağıyla yönetiyorsanız, bilimsel uygulamalardan çok kahramanlara ihtiyacınız olacaktır
  2. Satış işinin doğuştan gelen ya da kişisel bir yetenek olduğunu düşünüyorsanız, satışa süreç odaklı bakış ve bilimsel uygulama fırsatını kaçırabilirsiniz
  3. Satış ve Pazarlama ekipleri genellikle derin bir müşteri kavrayışı ve ürün bilgisine sahip değiller
  4. Şirketler Satış ve Pazarlama ekiplerinden yeterince faydalanmıyor ve yatırım yapmıyorlar
  5. Satış ve Pazarlama, üretimdeki gibi insan – makina ilişkisi değil, insan – insan ilişkisidir.  Bu sebeple varyasyon yüksektir

——

  1. If you manage sales only with result oriented approach, then you need heros rather than scientific approach
  2. If you think sales to be a personal ability, then you may lose opportunity to apply process knowhow and science on it
  3. Sales and Marketing people generally does not have deep understanding of customer and knowledge of product, but have about discounts; to be sincere!
  4. I realized that companies doesn’t utilize and invest enough on their sales and marketing teams
  5. Be aware of that Sales and Marketing is between people, not like production which is people and machine, so variation is higher

 

Hakan Akgül; Danışman, YK Üyesi – satış, strateji, inovasyon, liderlik

hakan.akgul@lean.org.tr

Diğer Makaleler için: https://lean.org.tr/satis-strateji-yonetim-inovasyon-makaleleri/

CEVAP VER